Szkoła Tańca Romuald Rychcicki Szkoła Tańca Romuald Rychcicki
Szkoła Tańca Romuald Rychcicki Szkoła Tańca Romuald Rychcicki

Szkoła Tańca Romuald Rychcicki
taniec dla dorosłych – nauka we własnym tempie

 1985 - 2018

 Poznaj taniec

 

 


tel. (91) 48 21 666


Zapisy w dowolnym momencie

 

 

 

Ogólnopolski

OBÓZ TANECZNY

w Darłówku 2-15 lipca

 

 

Taneczna TV  - Walc

 

 

LEKCJE DLA NOWOŻEŃCÓW

w terminach umówionych

 

KARNETY STUDENCKIE

(dodatkowa lekcja gratis)

 

 

TANGO KAŻDEGO DNIA

 

 

 

 

 

 

 
 
 

 

 

 

16 kwietnia 2018

UNOSZENIE I OPADANIE

Dzięki naszym ustawionowym nogom (ten dziwoląg pochodzi od stawów) możemy zmieniać swoją wysokość. Interesują nas trzy poziomy. Pozycja startowa to parter, pozycja niska - piwnica i pozycja wysoka - piętro.

W tańcu standardowym - inaczej niż w normalnym budynku - na piętro z parteru przechodzimy przez piwnicę, czyli aby się wznieść musimy wpierw upaść (przepraszam - opaść).

 

 

 

   
 

29 marca 2018

PROWADZENIE GŁOWĄ

Zdarza się, że zapytani na ulicy pokazujemy kierunek ruchem głowy. Często nawet pochylamy ją delikatnie (centymetry?) używając czubka głowy jak wskaźnika. Podobnie postępuje partner w tańcu (nie tylko standardowym) wskazując partnerce kierunek , w którym ta za chwilę  ma podążyć. Przypomnieć tu należy, że czubkiem głowy (nie czołem) sterujemy używając dolnego kńca kręgosłupa czyli umownie - kością ogonową.

 

 

 

   
 

19 marca 2018

GŁOWA JEST NAJWAŻNIEJSZA

Dlaczego? Bo glowę widzimy od razu. Twarz określa kierunek ruchu (choć nie jego zwrot). Głowa obraa się, przybliza do celu , oddala, pochyla się, obniża i unosi. Słowem - zachowuje sie jakoś w przestrzeni i widz to postrzega. Nie oznacza to jednak, że możemy machać samą głową. Glowa zwieńcza nasz kręgosłup. Na drugim końcu mamy kość ogonową (mniej więcej w centrum ciała) i to tym drugim końcem sterujemy ruchami głowy. Pytanie: po co tak sobie komplikujemy? Odpowiedź: dla równowagi. 

 

 

   
 

7 marca 2018

NAJPIERW KIERUNEK, POTEM RUCH

Zanim wykonamy krok musimy ustawić się w we właściwym kierunku. Praktycznie, wciskając palce w parkiet skręcamy się i dopiero wtedy (choc prawie natychmiast) wysuwamy nogę do następnej pozycji. Błędem byłoby skręcanie się w trakcie stawiania kroku a już fatalnym błędem - skręcanie się po. Nasze kolana zaczęłyby protestować upominając się o taneczne BHP. 

 

 

 

   
 

4 marca 2018

HOŁUBCE

Byłem swiadkiem niecodziennej ulicznej sceny, która wprowadziła mnie w dobry nastrój. Chodnikiem biegł chłopak i wycinał hołubce. Naprzeciwko niego, jakieś sto metrów dalej zauważyłem powód.

Powód miał duże oczy i rozpromienioną twarz jak wiosna w pełni.

Co to ma wspólnego z tańcem? Wszystko: mężczyzna, kobieta, uczucie, relacje, rozmowa bez słów i oczywiście hołubce. Muzyki nie słyszałem ale pewnie im grała. 

 

 

   
 

2 marca 2018

DŁUGIE NOGI

Mówi się, że ktoś ma nogi do pachy lub do samej ziemi. To zaleta. W tańcu też. I nie chodzi tu o dar natury tylko o iluzję jaką na własny użytek tworzymy. Wyobrażamy sobie, że nasza noga zaczyna się barkiem (w tańcach standardowych) lub piersią (w tańcach latynoskich) i tam właśnie inicjujemy ruch. Czujemy się trochę jak pająk ale wygodniej tańczyć małe kroki długimi nogami niż na odwrót.

 

 

 

   
 

25 lutego 2018

USIĄDŹ ZANIM WYRUSZYSZ.

Zwyczaj nakazuje usiąść na walizkach przed podróżą. Analogię znajdziemy w tańcu. Zanim wykonamy kolejny krok należy usiąść (lub stanąć) na nodze postawnej i jednocześnie wysunąć palce drugiej nogi do następnej pozycji. Wbrew pozorom łatwiej tak uzyskać płynność ruchu a równowaga staje się oczywista.

 

 

 

   
 

22 lutego 2018

JAK MIERZYĆ KROKI?

Długość kroku powinna być tak wymierzona by poruszać się płynnie i nie tracić równowagi. Miarkę nosimy ze sobą a właściwie mamy ją wbudowaną. Wystarczy stanąć nad palcami jednej stopy (nisko lub wysoko, z prosym lub ugiętym kolanem - bez różnicy) i wysunąć w dowolnym kierunku (najdalej jak się da z zachowaniem równowagi) palce drugiej stopy. Wyznaczą one miejsce następnego kroku.  Jeżeli ma to być krok od pięty, w miejscy wyznaczonym umiesczamy obcas.

 

 

 

   

 

 

19 lutego 2018

JAK ŁAPAĆ RYTM?

Poprawniej bedzie: jak grać rytm w tańcu? Przed każdym krokiem naciskamy parkiet palcami stopy (czasami piętą, czasami piętą i po chwili palcami) i jednocześnie wysuwamy nogę do następnej pozycji by była gotowa do następnego naciśnięcia. Te naciśnięcia tworzą

rytm naszych kroków a dzięki wysuwaniu nogi nie musimy gonić rytmu - mamy go zawsze pod stopami.

 

 

 

   

         

   

15 lutego 2018     

CZY TO JESZCZE PASO DOBLE?

Paso Doble w bardzo nietypowym rytmie i nastroju. Być może to już nie Paso Doble a zupełnie nowy styl sięgający do muzyki do tej pory nie wykorzystywanej przez tancerzy. 

 

 

 

   

   

  14 lutego 2018   

TANIEC W FILMIE 

Fred Astaire i Eleanor Powell w sequelu Broadway Melody z 1940 roku (pierwszy oscarowy nakręcono w 1929).

Jak widać, czasami nie  potrzebują muzyki - sami sobie grają.

 

 

   

   

      13 lutego 2018    

WEEKEND TANECZNY W KULICACH

14 i 15 kwietnia spędzimy w dworku Bismarcka w Kulicach koło Nowogardu. W planie spacery i taniec i co tam sobie wymyślimy. Będzie Bluesowo. Jak zwykle w niedzielę rano sfilmujemy to co przygotujemy w sobotę.

 

 

 

   

         

   

       8 lutego 2018     

NOWY ROZKŁAD JAZDY

Od lutego trochę inaczej w tańcu parami. Każda lekcja to teraz jeden taniec standardowy,  jeden latynoski oraz Tango Argentino.  Na bonusy też znajdziemy czas.

 


 

Copyright © 1990-2018 Romuald Rychcicki

Google+